اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

عصار: باید به جوانان آزادی عمل بیشتری داد ....

http://www.aftabir.com/news/2010/oct/23/images/a7593f4f7bea0767123217a02401fa9a.jpg

ایسنا .. علیرضا عصار گفت: شعرهایم را بر اساس اوضاع و احوال روز جامعه انتخاب می‌کنم و معتقدم که باید به جوانان آزادی عمل بیشتری داد.

به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این هنرمند درباره‌ی انتخاب شعر کارهایش توضیح داد: در کشور ما برخلاف بسیاری از نقاط جهان، ادبیات و شعر نقش مهمی را در یک اثر موسیقی بر عهده دارد و این به خاطر بافت غنی فرهنگی ماست.

او اضافه کرد: شعر، مهمترین رکن در ترانه است و من هم در این زمینه حساسیت‌های خاص خود را دارم به علاوه ملودی‌های آثارم را نیز در بیشتر اوقات خودم می‌سازم.

عصار درباره چگونگی رابطه‌اش با نسل جوان نیز توضیح داد: تا حدی می‌توانم از خودم دور شوم، اما همواره سعی می‌کنم حتی اگر کلاسیک هم می‌خوانم با اوضاع و احوال اجتماع هم‌خوانی داشته باشد. موضوعیت داشتن و سنخیت شعر با احوالات روز جامعه باعث ارتباط با نسل روز می‌شود مثلا ترانه «خلیج فارس» را در زمانی خواندم که بحث آن داغ بود و خیلی هم به من فشار آمد، اما متاسفانه مجوز نگرفت.

این خواننده پاپ در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: همواره سعی کرده‌ام آنگونه شعر بخوانم که به نظر خودم درست بوده است و اگر اقبالی نسبت به کارهای بنده وجود داشته از لطف خداست.

عصارضمن ابراز علاقه برای خوانندگی بهترین اثر موسیقی ارسالی به جشنواره «جوانه» افزود: برگزاری این جشنواره اساسا اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است ،به خصوص که در کشور ما اقیانوسی از استعدادها وجود دارد.

او تصریح کرد: رادیو جوان را دوست دارم و به نظرم برگزاری این جشنواره کار فوق‌العاده‌ای است ،البته در زمینه موسیقی باید به جوانان آزادی عمل بیشتری داد تا آثار مجاز خود را با فراغ بال اجرا کنند. من نیز اثر برتری را که در زمینه موسیقی به این جشنواره ارسال شود با کمال میل می‌خوانم.

عصار با حضور در برنامه «یک سبد ترانه» به سردبیری مهدی شاهرضایی این سخنان را مطرح کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد