اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

مصاحبه رضا یزدانی با مجله پرشیا ....

http://www.rezayazdani.ir/image/Reza%2015.jpg

در زیر می توانید چکیده ی گفتگوی اختصاصی مجله موسیقی پرشیا با این رضا یزدانی را بخوانید:

-- با کارن همایونفر کار میکردیم که پبشنهاد داده شدم به مهدی کرم پور. ایشون هم سر کار حاضر شدن و انتخاب شدم برای بازی در این فیلم.

-- در فیلم دیگری هم به نام « اینجا تاریک نیست» که در جشنواره شرکت داشت نقش اصلی داشتم که در این فیلم خانم شاکردوست و دوستانی چون پولاد کیمیایی و مصطفی زمانی بازی داشتند و ترانه خلیج فارس هم ترانه همین فیلم هست که مردم خیلی این کار رو دوست دارند و در کنسرت ها همبشه همراهی می کنند. این کار روی سکوی ابوذر اجرا شد با همکاری وزارت نفت که با در اخنیار گذاشتن هلیکوپتر به ما کمک کرد.

-- پیشنهاد بازی در فیلم های زیادی را داشتم اما به دلیل اینکه نقش خواننده نبودند بازی نکردم چون سینما و تلویزیون پل ارتباطی بین شنونده و خواننده است و متاسفانه این پل ارتباطی در ایران دارای مشکل است و در بسیاری از نفاط دنیا خواننده با فیلم وسریال بالا میاد اما اینجا اینطور نیست.

-- در کارم حیلی حساس هستم خیلی وقت میگذارم با بچه هایی کار می کنم که فقط با خودم کار می کنند و ترانه هابم را فقط از یک نفر نمی گیرم . مثلا با علی کمارجی نژاد از آبادان میعادگاه ساعت 25 شب و کافه رویا در ساعت فراموشی رو کار کردم و با امیر جمشیدی در اهواز و آرمین ابراهیمی در انزلی کار کردم اصلا دنبال این نیستم که حتما شاعر یا ترانه سرام اهل تهران باشه یا حتما شناخته شده باشه. نه اصلا برام مهم نیست. اما شما بچه هایی که با من کار می کنند رو فقط با من می بینید. در هیچ ارکستر دیگه ای و در بند دیگه ای نمی بینیدشون. چون کار در این فیلد کاری نیاز به سابقه شنیداری در همین سبک و سیاق رو داره.

-- من خودم 20 سال هست این سبک موزیک رو گوش میدم و فقط به کم ایرانیزه اش کردم تا همه علاقه مندای ایرانی هم بتونن بشنون و درکش کنن با شعر ایرانی و ملوی کمی ایرانی تر شده.

-- بر خلاف گاردی که برای این سبک کار در ایران گرفته شده بود چون به این کار ایمان داشتم و با انرژی کار میکردم مطمئن بودم جای خودش رو در جامعه باز می کند و مخاطب می پذیردش و باهاش ارتباط برقرار می کنه که همینطور هم شد در ضمن این سبک کار رو نمیشه یک شبه وارد شد اونطوری کار اصلآ خوب از آب در نمیاد.

-- آلبون اول من اشعار حضرت مولانا بود و سبکش کلا با این آلبوم های اخیر متفاوته در ترانه در ملودی و در تنظیمی که روی کار شده کلا با آلبوم های دیگه تفاوت اساسی داره و اتفاقات جدیدی در اونها افتاده که تکنیکال تر و منسجم تر شده و به اون حدی که من می خواستم نزدیکتر شده به خصوص در دو آلبوم آخر

چهار رکن ترانه یعنی تنظیم و ملودی و ووکال و خواننده بخصوص در آلبوم های اخیر بیشتر رعایت شده و سعی شده در هر آلبوم چند کار نوستالژیک داشته باشم و چند تا کار اجتماعی و عاشقانه متفاوت داشته باشیم

-- روی کارها خیلی حساسم، ممکنه خیلی ترانه سرا و تنظیم کننده رو اذیت کنم، کار رو به راحتی نمی پذیرم و ممکنه بارها و بارها یک کار رو عوض کنم و ممکنه اشک ترانه سرا رو در بیارم و ملودی و ریتم هم بارها تغییر کنه تا تایید نهایی بشه، در کل با عوامل کار در تعامل هستم و با بچه ها دور هم جمع می شیم و در مورد کار نظر می دیم و نهایتا کار ترانه میره واسه ملودی و ملودی هم حس و حال خودمه، باید به کار اعتقاد داشته باشم و ازم بربیاد مثل کارتن خواب آلبوم هیس که کلا تنظیم خودم بود یا البوم پرنده بی پرنده حمید صدری و میلاد عدل و بهروز پایگان و آرش زمانیان، اینا که همه شون هم بچه های خودمن شاید کار بعد از تنظیم هم کار عوض بشه ما گروهی روی کار وقت میذاریم تا اونطور که باید کار رو برای مخاطب آماده کنیم..


توجه : در این مصاحبه نام ترانه سرا اشتباها کمالیجی نژاد نوشته شده بود و محل زندگی آقای جمشیدی رو هم آبادان نوشتن. در حالی که اون اسم علی کمارجی نژاد هست که در شهرستان آبادان هست و محل زندگی آقای جمشیدی هم در فیسبوکشون اهواز درج شده. ما قبلا با هر دونفر این دوستان مصاحبه داشتیم و با اطلاع قبلی اشکال های مصاحبه رو درست کردیم!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد