اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

کنسرت 50 هزار نفره خوانندگان ایران و ترکیه در استانبول ....

پس از جلوگیری از برگزاری کنسرت مشترک «کامران رسول زاده» و «مراد ککیللی» در ایران، این کنسرت بزرگ مذهبی با استقبال 50 هزار نفری در ترکیه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، پس از آنکه کنسرت مشترک کامران رسول زاده و خواننده سرشناس موسیقی پاپ ترکیه «مراد ککیللی» در خرداد سال جاری دور روز قبل از اجری این دو خواننده لغو شد ،این دو خواننده کنسرتی مشترک را در کشور ترکیه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش ، کنسرت مشترک مراد کیکیلی و کامران رسولزاده شاید یکی از اتفاق های نادر موسیقی کشور در سالهای گذشته بود که قرار بود دو خواننده مسلمان اشعاری را در وصف پیامبر اکرم (ص) بخوانند. اما برخی اتفاقات باعث شد که این کنسرت اجرایی نشود تا رسانه های ترکیه به شدت به لغو این خواننده مسلمان و به شدت مذهبی در ایران واکنش نشان دهند. آنها مدعی بودند که لغو این برنامه وجهه خواننده سرشناس شان را زیر سوال بوده و از عدم پاسخگویی مسئولین ایرانی درباره دلایل لو این برنامه هم اظهار ناراحتی کرده بودند.
با این حال و پس از قطعی شدن لغو این برنامه در ایران، کامران رسول زاده با انتشار ویدئویی کوتاه روی صفحه شخصی اش، از برگزاری این کنسرت مشترک در ترکیه خبر داد . ویدئویی که پس از انتشار روی صفحه این خواننده خیلی زود دست به دست چرخید تا به بحث داغ اهالی موسیقی در ایران تبدیل شود.  
کامران رسول زاده همواره در بین اهالی موسیقی و هنر به شخصیتی موجه و باسواد معروف است. هنرمندی که در کتاب های شهری که از او منتشر شده، قابلیت های بالای خود را در عرصه شاعری و ترانه سرایی به معرض نمایش گذاشته و به رغم پیشنهادات کاری بزرگ و وسوسه کننده، تداوم حضورش در داخل کشور، نشان از علاقمندی او به فعالیت در چهارچوب قانون را دارد. اما خبر لغو برنامه مشترک او و خواننده سرشناس ترکیه ای باعث شد رسول زاده به شدت از لحاظ کاری آسیب ببیند و در همان روزهای اول که کنسرت اش لغو شده بود در گفتگو با تماشا از «بی انگیزه شدن برای فعالیت در داخل کشور» سخن به میان آورد.
اما مراد کیکیلی با یک جستجوی ساده در اینتر نت ، می توان شاخصه های کاری این خواننده ترکیه ای را پیدا کرد:‌«مسلمان و به شدت مذهبی». این لقب هایی است که رسانه های ترکیه ای به مراد ککیللی داده اند و جالب است بدانید این خواننده در سالن هایی که در انها مشروبات الکلی حین برنامه سرو می شود، هرگز حاضر به اجرای برنامه نبوده و نیست و همین باعث شده او بسیاری از پیشنهادات بزرگ اجرای زنده را در اقصی نقاط جهان رد کند. 
اتفاقات و حاشیه های بوجود آمده در ایران باعث شد زمزمه های فراوانی در مورد این خواننده در ایارن ورد زبانها شود ولی انتشار ویدئوی اجرای دو صدائه این خواننده و مراد ککیللی باعث شد، خبر کنسرت دو نفره رسولزاده و ککیللی در ترکیه به واقعیت تبدیل شود.
به گزارش سایت های خبری ترکیه این کنسرت در تاریخ 27/ 7 / 20012 در محوطه بازی در شهر استانبول ترکیه و با حضور بیش از 50 هزار نفر برگزرا شده که در آن کامران رسول زاده قطعه معروف «همین امشب می میرم» را بصورت دو صدائه با مراد همخوانی کرده است. کنسرتی که قرار بود در ایران برگزار شود، به دلیل برخی اعمال سلیقه های شخصی در ترکیه روی سن رفته و باید نشست و دید واکنش مسولین دفتر موسیقی وزارت ارشاد به این مسئله چه خواهد بود.

پانا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد