اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

اخبار روز موسیقی ایران

را از ما بخواهید

بابک جهانبخش در روز شلوغ برج میلاد روی صحنه رفت ...

http://www.musicema.com/images/pgimg_image1_1_5611.jpg

بابک جهانبخش در روز شلوغ برج میلاد روی صحنه رفت
کنسرت استقلالی‌ها!

موسیقی ما - بهمن بابازاده: با پایان برنامه‌های وی‍ژه اجلاس سران غیر متعهد، دور جدید برنامه‌های زنده موسیقی در تهران شروع شده و خواننده‌ها و چهره‌های موسیقی یکی پس از دیگری به اجرای برنامه زنده می‌پردازند.

پنج شنبه شب هم که به دلیل برگزاری همزمان کنسرت بابک جهانبخش و گروه «کانال»، ‌ روز شلوغی برای اهالی رسانه رقم خورده بود، برج میلاد با حضور پر تعداد دوستداران بابک جهانبخش شب پر شور و شلوغی را پشت سر گذاشت.

اولین چیزی که پیش از ورود به سالن برنامه بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کرد، توزیع شال‌های متحد الشکل در بین برخی حاضرین بود که ظاهرا از سوی کانون هواداران بابک جهانبخش در بین دوستداران این خواننده توزیع شده بود. یک ردیف از بهترین جایگاه‌های سالن نیز به اعضای کانون هواداران بابک اختصاص داده شده بود تا جو سالن به طرز جالبی از سوی این یک ردیف هدایت شود. آن‌ها بعد از هر قطعه به صورت هماهنگ به تشویق خواننده مورد علاقه‌شان می‌پرداختند و هر از چند گاهی نیز همه با هم می‌ایستادند تا جهانبخش با دیدن آن‌ها انرژی چند برابری را بگیرد.

  • یک بک استیج خوشمزه!
برای اولین بار بساط شام در بک استیج برنامه به راه بود و پذیرایی باشکوه و شیکی هم از حاضرین و مهمانان به عمل آمده بود. نکته جالب توجه این برنامه این بود که این بار بر خلاف همیشه شاهد بک استیجی خلوت و منظم بودیم که سرویس رسانی قابل توجهی را به خانواده‌ها و هنرمندانی که حضور داشتند می‌رساند و خبری از آن شلوغی خسته کننده و اعصاب خرد کن نبود. یاحا کاشانی و سعید مدرس از جمله چهره‌های شناخته شده حاضر بودند و زمزمه‌هایی هم مبنی بر حضور آرش برهانی به گوش می‌رسید. «امیر میلاد نیکزاد» (رهبر ارکس‌تر فرزاد فرزین) نیز در کنار دوستان و هم گروهی‌های سابق‌اش در سالن حضور داشت و با دوستان قدیمی خود از جمله «یاشار و ایلیارخسروی» و «رضا تاجبخش» به خوش و بش پرداخت. این برنامه اولین برنامه بابک جهانبخش پس از کناره گیری امیر فتحی از این گروه بود و رضا تاجبخش برای اولین بار وظیفه هدایت ارکس‌تر بابک را بر عهده داشت.

  • opening نورانی
شروع همه برنامه‌های بابک جهانبخش به شکلی خاص و جالب توجه است که این بار هم در حالی که همه نوازنده‌ها روی سن قرار گرفته بودند و ملودی قطعه اول را در حال نواختن بودند، همه نور سالن به صورت کامل گرفته شد و وقتی بابک جهانبخش شروع به خواندن کرد، یک شاخه نور باریک روی او تابانده شد تا نمایی جذاب برای عکاسان حاضر در برنامه بوجود بیاید. این شروع پر هیجان باعث شد ابتدای برنامه با یک انرژی فوق العاده توام باشد.

  • ای دل
قطعه پرطرفدار آلبوم «منو بارون» یعنی «ای دل»‌‌ همان طور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال شدیدی از سوی طرفداران این خواننده رو به رو شد و بابک با انتخابی درست آنرا در ابتدای برنامه‌اش اجرا کرد.
 «چی شده»، «باور کن» و «ایده آل» دیگر قطعاتی بودند که این خواننده آن‌ها را اجرا کرد و جالب اینجا بود که هیچ مکثی در بین قطعات نداشت و همین طور سعی می‌کرد بیشتر از قطعات آلبوم جدیدش اجرا کند تا میزان جا افتادن طعات جدیدش را در بین هوادارانش ببیند.

  • دوست دارم
همیشه اکثر آنهایی که برای دیدن کنسرت‌های بابک جهانبخش به سالن می‌آیند، منتظر اجرای یک قطع هستند: «دوست دارم». قطعه‌ای که دو سال پیش به شدت در بین مردم گل کرد و باعث شد روند کاری بابک جهانبخش به کلی تغییر کند. بابک این بار هم با تنظیمی جدید این قطعه را اجرا کرد تا همه سالن آنرا بخوانند.
مثل همیشه میزان همخوانی‌ها به قدری بود که در بسیاری از مواقع بابک سکوت اختیار می‌کرد تا ترانه‌اش را با صدای حاضرین بشنود. «افسانه» و «تازگیا» از دیگر قطعاتی بود که جهانبخش خواند و در اقدامی جدید هم یکی از قطعات را به صورت دو صدائه با رضا تاجبخش خواند. قطعه‌ای که فقط با پیانو اجرا شد تا فضای سالن در لحظاتی عوض شود.

  • ۳۰ ثانیه سکوت
جهانبخش در اواسط برنامه که از سوی موسسه برگزار کننده‌اش «اکسیر نوین»، قسمتی از عواید آن به زلزله زدگان آذربایجان اختصاص داده شده بود، از حاضرین خواست تا به احترام هموطنان آذری ۳۰ ثانیه سکوت کنند تا از این طریق با آن‌ها همدردی نماید. سکوت مطلق فضای سالن را پر کرده بود و سپس طرفداران بابک به صوت ایستاده به تشویق خواننده‌شان پرداختند.

  • من و بارون
پس از انتشار آلبوم جدید جهانبخش بود که قطعه «من و بارون» به شدت مورد توجه قرار گرفت و در بسیاری از نظر سنجی‌ها توانست به عنوان بهترین قطعه ماه انتخاب شود. در انتهای برنامه جهانبخش بالاخره سراغ آن رفت تا لحظه شماری دوستدارانش برای خواندن آن به اتمام برسد.‌‌ همان طور که پیش بینی می‌شد استقبال خوبی از «من و بارون» به عمل آمد تا ین قطعه در رقابت سفت و سخت با «دوست دارم» بتواند گوی سبقت را برباید و محبوب ترینم قطعه این خواننده در این برنامه باشد.

  • زوم
در اواخر برنامه بود که جهانبخش بدون مقدمه رو به حاضرین سالن گفت: «استقلالی‌ها یه دست محکم بزنن...» تا سالن به هوا برود و سپس با معرفی ارش برهانی که در ردیف اول سالن نشسته بود، جیغ استقلالی‌های سالن را در اورد. خود جهانبخش هم بار‌ها عنوان کرده که یک استقلالی دو آتشه است و همین باعث شد که همه استقلالی‌های سالن برای چند لحظه کنترل سالن را در دست بگیرند. جهانبخش هم با دیدن این استقبال استقلالی‌ها به وجد آمد و گفت: ‌ «بالاخره تو یه کنسرت جمع استقلالی‌ها بیشتر از پر سپولیسی‌ها شده. خدا رو شکر...».
گفتنی ست در بخش‌هایی از این برنامه، به دلیل تند بودن ریتم، موسیقی به صورت ضبط شده پخش می‌شد و نکته عجیب برنامه هم این بود که بر خلاف بقیه کنسرت‌های بابک جهانبخش این بار نوازنده‌ها هر کدام با یک لباس جداگانه روی صحنه آمدند و خبری از لباس‌های شیک متحد الشکل همیشگی نبود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد